خرید ماشین

خرید ماشین داخلی و خارجی

خرید ماشین

خرید ماشین داخلی و خارجی

گریفیت، شاهکار جدید TVR رونمایی شد

گریفیت، شاهکار جدید TVR رونمایی شد

اگرچه قبلا اسم گریفیت را شنیده‌ایم، ولی بعد از ۱۱ سال غیبت، احیای اسم یک مدل قدیمی چیز بدی به نظر نمی‌رسد. گریفیت یادآور راننده‌ی مسابقه‌ی خودروهای انگلیسی، جک گریفیت است که یا خودروهای کروک دهه ۹۰ و پیشرانه‌های V8 روور، لاستیک‌ها را دود می‌کرد.


گریفیت جدید از پیشرانه‌ی کاس‌ورث هشت سیلندر V شکل با حجم پنج لیتر و ۴۰۰ اسب بخار قدرت در هر تن استفاده می‌کند که با حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت، در زمانی کمتر از چهار ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این پیشرانه‌ با بهره‌مندی از سیستم روغن‌کاری خشک در جلو قرار داده شده است و با مرکز ثقل بسیار پایین، توزیع وزن ۵۰/۵۰ را ممکن می‌کند.

بازگشت TVR با معرفی یک محصول تازه

گوردون مورِی، طراح خودروهای فرمول یک، از تکنیک جدید به نام آی‌استریم (iStream) در گریفیت استفاده کرده است. پایه‌ی شاسی گریفیت، فریم لوله‌ای فلزی به همراه پنل‌های فیبر کربن دارد که با داشتن استحکام بالا، وزن گریفیت را به ۱۲۵۰ کیلوگرم رسانده‌اند. همچنین به خاطر اگزوز‌های کناری، اسپلیتر و دیفیوزر عقب، نیروی عمودی این اسپرت بریتانیایی در سطح خودروهای مسابقه‌ای است. لس ادگار نیز که پیش از این استون مارتین را وارد مسابقات لمانز کرده بود، حالا قصد دارد TVR را هم به لمانز بیاورد.


گریفیت جدید مانند مدل دهه ۹۰، در عین سادگی، پیچیده است. با وجود دریچه‌های هوا، دیسک‌های ترمز ۳۷۰ میلی‌متری و لنت‌های بزرگ، به نظر می‌رسد این نسخه از TVR کمی به دنیای واقعی نزدیک‌تر شده است. خبری از دکمه‌ها و عقربه‌های آنالوگ قدیمی نیست و گریفیت جدید، رویکرد به‌روزتری انتخاب کرده است. مواردی که TVR به نداشتن آن‌ها معروف بود، مانند ترمز ABS، سیستم کنترل کشش و کیسه‌های هوا، حالا به خاطر وجود قوانین سفت و سخت، در گریفیت در دسترس هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.