خرید ماشین

خرید ماشین داخلی و خارجی

خرید ماشین

خرید ماشین داخلی و خارجی

اعلام قیمت قطعی پژو ۲۰۰۸


به گزارش اخبار خودرو؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پس از بازدید ۴ ساعته اعضای این کمیسیون از گروه صنعتی ایران خودرو و خطوط مونتاژ این شرکت، اعلام کرد: در دیداری که با مدیرعامل ایران خودرو داشتیم، نگرانی‌های خود نسبت به گمانه‌زنی‌های صورت گرفته در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره قیمت پژو ۲۰۰۸ را منتقل کردیم. 


وی در ادامه از سؤال نمایندگان مجلس از ایران خودرو مبنی بر علت افزایش قیمت پژو ۲۰۰۸ در بازه زمانی معرفی خودرو تا پیش‌فروش آن از مدیرعامل این شرکت خبر داد که یکه‌زارع در پاسخ اعلام کرد: زمانی که برای اولین بار قیمت پژو ۲۰۰۸ اعلام شد، دلار ۲۷۰۰ تومان بود؛ اما حالا و در زمان پیش‌فروش و عرضه عمومی خودرو دلار ۳۷۰۰ تومان است. با قیمت دلار امروز مبلغ نهایی که مشتریان برای دریافت این خودروی فرانسوی محبوب باید پرداخت کنند، حدود ۹۹ میلیون تومان است و با همین قیمت هم خودروی ثبت‌ نام‌ شده به متقاضیان تحویل خواهد شد. ما در همان روزی که قیمت اولیه پژو ۲۰۰۸ را ۸۰ میلیون اعلام کردیم، وابستگی قیمت به نرخ ارز را متذکر شدیم؛ اما متأسفانه این بخش از صحبت‌های من در رسانه‌ها منعکس نشد.


در صورت ثبات قیمت ارز و عوامل مؤثر بر قیمت خودرو، قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ معادل ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود

از سوی دیگر، هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز طی گفت‌وگویی که به‌صورت جداگانه با خبرگزاری خانه ملت انجام داد اعلام کرد: قیمت پژو ۲۰۰۸ در حال حاضر ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و در صورتی که عوامل تأثیرگذار بر قیمت تمام‌شده خودرو مانند قیمت ارز دارای ثبات باشند، خودروهای ثبت‌ نام‌ شده توسط مشتریان با همین قیمت به آن‌ها تحویل خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ خودرویی بسیار باکیفیت است که رقبای آن در بازار با مشخصات فنی و پیشرانه به‌مراتب ضعیف‌تر با قیمتی بالای ۱۳۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند.


رانت کلان حاصل از توقف ثبت سفارش خودرو

رئیس سابق سازمان توسعه تجارت با اشاره به توقف ثبت سفارش واردات خودرو گفت: کاری که این سازمان انجام داده سبب شده که برگه ثبت سفارش افرادی که قبلا ثبت سفارش انجام داده‌اند ارزشمند شود و این نوعی ورود رانت به اقتصاد است.

به گزارش اخبار خودرو؛ ولی‌الله افخمی راد، درباره توقف واردات خودرو توسط سازمان توسعه تجارت گفت: توقف و تعطیلی سایت ثبت سفارش خوردو از منطق درستی برخوردار نیست؛ اصلاً این سازمان مجاز نیست که جلوی ثبت سفارش خودرو را بگیرد.

خسروتاج گفته بود سازمان توسعه و تجارت به‌عنوان متولی سیستم ثبت‌سفارش واردات خودرو در حال حاضر منتظر ابلاغ چارچوب‌های جدید واردات خودرو است؛ چراکه این دستورالعمل جدید مشخص می‌کند، چه کسانی امکان واردات خودرو را خواهند داشت.

طرح پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر پاییز سال گذشته به هیات دولت ارسال شد؛ این طرح که واردات خودرو را منوط به تولید خودروسازان خارجی در ایران می‌کند، به‌دلیل برخی ابهامات از سوی هیات دولت به بخش‌های تخصصی چون شورای اقتصاد، ستاد تنظیم بازار و کمیسیون زیربنایی دولت ارسال شد تا مراحل تصویب آن براساس نظرات کارشناسی صورت بگیرد.

رئیس سابق سازمان توسعه تجارت افزود: دلایلی که سازمان توسعه تجارت برای این کار عنوان می‌کند به هیچ وجه دلایل منطقی نیست.

وی اظهارداشت:وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم، واردات خودرو در چهار ماه ابتدایی سال‌جاری را بی‌سابقه می‌داند؛ این اصلاً دلیل منطقی و درستی نیست. یا اینکه علی علی‌آبادی، رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات علت بسته شدن ثبت‌سفارش را انتقال داده‌ها و به روزرسانی سایت عنوان کرده بود.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: همه این موارد بهانه‌هایی است که می‌خواهند جلوی ثبت قانونی سفارش واردات خودرو را بگیرند.

افخمی‌راده افزود: در قانون چنین اختیاری به سازمان توسعه تجارت داده نشده است؛ حتی خود وزارت صنعت، معدن و تجارت هم نمی‌تواند قبل از گرفتن مصوبه‌ها و مجوزها چنین کاری را انجام دهد.

وی بیان داشت: در چهارماه گذشته حدود ۲۶ هزار خودرو وارد کشور شده است؛ میزان خودرو واردشده کمتر از ۵ درصد خودرو تولید شده در داخل است. این میزان واردات نه تنها لطمه‌ای به تولید داخلی نمی‌زند بلکه سبب می‌شود درآمد دولت بیشتر شود؛ همچنین ورود این خودرو خارجی، سبب ارتقای کیفیت خودروی داخلی می‌شود.

افخمی‌راد، افزود: کاری که سازمان توسعه تجارت انجام داده است سبب شده که برگه ثبت سفارش افرادی که قبلاً انجام داده‌اند ارزشمند شود و این نوعی ورود رانت به اقتصاد است. مثلاً اگر کسی هزار خودرو سفارش داده و هنوز وارد نکرده هر کدام از این برگه‌ها متناسب با نوع خودرو، ارزش ۲۵-۴۰ میلیونی پیدا کرده است! کجای دنیا اقتصاد را اینگونه اداره می‌کنند و برای اقتصاد خود یک شبه چنین تصمیمی می‌گیرند؟

وی با اشاره به صحبت‌های خسرو تاج در رابطه با ثبت سفارش واردات خودرو گفت: در دستورالعمل جدید بحث نمایندگی رسمی شرکت‌ها، استفاده از ظرفیت تولید داخل، مشخص بودن واردکنندگان خودرو و تعهداتی که واردکنندگان دارند، قید شده است. اما واقعاً این حتی نظم دادن به بازار و تعهدات واردکنندگان یا حقوق مصرف کننده هم نیست؛ این نوعی ایجاد رانت در اقتصاد است.

افخمی‌راد افزود: در این شرایط بخش خصوصی چگونه می‌تواند رقابت کند؟ دستگاه اداری خلاف قانون و مقررات و اختیارات نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد. باید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران موضع جدی برای این مسئله داشته باشد. همچنین رسانه‌ها باید از سازمان توسعه تجارت و دولت درباره این مسئله سؤال کنند.

افخمی‌راد بیان داشت: امروزه با این تصمیم سازمان توسعه تجارت، ثبت‌سفارش فروشی» معمول شده است؛ این رویه قانونی نیست؛ البته حدود شش ماه قبل هم جلوی واردکنندگان متفرقه را گرفته بودند؛ این دو تصمیم درنهایت سبب شده رویه‌ای تحت عنوان «ثبت‌سفارش‌فروشی» در بازار وارداتی‌ها شکل بگیرد.

جیپ در راه هاوال شدن

شرکت گریت وال، تولیدکننده خودروهای برند هاوال، برای خرید برند جیپ از فیات کرایسلر اعلام تمایل کرد تا به این ترتیب بتواند عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور در جهان را از آن خود کند.


به گزارش اخبارخودرو؛ بر اساس اعلام China Autoweb، شرکت گریت وال که در ایران بیش از هر چیز با برند هاوال به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌هایش شناخته می‌شود قصد دارد در مذاکره با فیات کرایسلر، برند جیپ را خریداری کند.

هاوال هم‌اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای شاسی‌بلند و کراس‎‌اوور در کشور چین است و در صورت خرید جیپ می تواند عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده این کلاس از خودروها را در جهان از آن خود کند.

البته در مقال فیات کرایسلر مذاکره مستقیم با گریت وال را تایید نکرده است هرچند در زمینه عدم تمایل برای فروش جیپ نیز صحبتی نکرده تا به این ترتیب نشان دهد پرونده فروش این برند همچنان باز است. سخنگوی گریت وال در گفت و گویی در این زمینه گفته این شرکت به‌طور غیرمستقیم تمایل خود برای خرید جیپ را به فیات کرایسلر اعلام کرده است ولی هنوز به‌صورت رسمی درخواست ملاقات با هیات مدیره این شرکت را مطرح نکرده است.


چرا گریت وال (هاوال) تمایل به خرید جیپ دارد؟

پاسخ این پرسش چندان دشوار نیست. از یک‌سو برند جیپ نامی شناخته شده در سرتاسر جهان است و هرچند بخش قابل توجهی از فروش این خودرو در آمریکا است اما نام جیپ در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده است. از سوی دیگر جیپ یکی از سودآورترین بخش‌های فیات کرایسلر و به‌طور دقیق سودآورترین بخش این شرکت است و مانند نگینی بر تاج فیات کرایسلر می‌درخشد و بی‌دلیل نیست گریت وال(هاوال) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین به دنبال خرید آن باشد. هرچند به دلیل ساختار مشترک بخش‌های مختلف کرایسلر در آمریکا، تفکیک دقیق ارزش برند جیپ بسیار دشوار است اما یک تحلیل‌گر در موسسه مورگان استنلی ارزش این برند را ۳۳٫۵ میلیارد دلار برآورد کرده است که بیش از ارزش کل سایر برندهای این مجموعه در آمریکا است.


جیپ در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است. آمار روش این شرکت در سال ۲۰۰۸ در سرتاسر جهان ۵۰۰ هزار دستگاه بود که این رقم در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) به ۱٫۴۱ میلیون دستگاه رسیده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در سال ۲۰۱۸ آمار فروش آن به ۲ میلیون دستگاه برسد. جیپ امروزه جهانی‌تر از گذشته است و یک‌سوم فروش آن در خارج از خاک آمریکا است و به‌طور مشخص در برزیل، هند و چین وضعیت بسیار خوبی دارد. به‌علاوه در سال‌های اخیر سیاست‌های تولید در بازارهای هدف برای این شرکت اجرا شده و به همین دلیل سطح فروش افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده با افزوده شدن محصولات لوکس‌تر به خط تولید، این روند همچنان صعودی باشد.


گریت وال هرچند شرکت چینی است اما در سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود در بازارهای جهانی داشته است و هم‌اکنون نیز دو مرکز تحقیق و توسعه در خاک آمریکا دارد چراکه می‌خواهد با طراحی خودرویی مطابق میل خریداران آمریکایی، وارد این بازار شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، برند هاوال از این مجموعه کاندید اول ورود به بازار آمریکا است. هاوال دانش و تجربه بسیار زیادی در زمینه تولید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور دارد و با افزودن برند جیپ به این مجموعه، به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور تبدیل خواهد شد.

خودرو پژو Pars دنده ای

فروش شرایطی پژو پارس


پرشیا با همان چهره تغییر یافته پژو پارس قدمی در شرکت ایران خودرو بود که بتواند خودش را با این محصول بین خودروسازان دیگر کشورمان مطرح کند. پژو پرشیا ظاهری زیبا و دلچسب داشت که مشتریان را به خود جذب کرد.


ماشین پژو پارس در روزهای نخست تولید به نام X9 عرضه کرد که بعدها با نام پژو پرشیا به بازار رفت اما به دلیل مشکلات مالکیت معنوی به پژو پارس تغییر نام داد.

ماشین پژو پارس به خاطر اینکه بر روی پلتفرم اتومبیل پژو 504 عرضه شده تفاوت چندانی ندارد و فقط در قیمت پژو پارس که با 4 میلیون تومان می باشد تفاوت دیگری نمی توان احساس کرد اما به هر حال راحتی صندلی ها، عملکرد بهتر جعبه دنده و کلاچ، فرمان پذیری بهتر تنها تغییراتی است که می توان به آنها اشاره کرد.


در بررسی پژو پارس می توان گفت برگ برنده این خودرو برای کارخانه، بخش فنی آن است که با کم و زیاد کردن قیمت آن می توان به محصول نهایی مقرون به صرفه ای رسید.


مشخصات فنی پژو پارس وزنی معادل ۱۱۰۰ (KG) داشته و حداکثر وزن مجاز آن ۱۵۵۰ (KG) است. وزن بر روی محور اکسل جلو ۷۰۰ و در اکسل عقب ۴۴۰ کیلوگرم است. طول این خودرو ۴٫۵ و عرض آن ۱٫۷ متر است و ارتفاعی معادل۱٫۴ متر دارد.

خودرو پژو SLX 405 دنده ای سال ۱۳۹۵




اگر بخواهیم ماشین پژو ۴۰۵ اس ال ایکس مورد بررسی قرار دهیم همین قدر بس که بگوییم این اتومبیل هنوز با وجود سالها تولید پژو ۴۰۵ به عنوان یک اتومبیل پرفروش شناخته می شود و با یک چهره جدید این خودرو عازم عرصه رقابت شده است.
در نسخه جدید اتومبیل ۴۰۵  اس ال ایکس، با تغییراتی در چراغ‌های راهنمای جلو، تغییر آینه‌های جانبی و تغییر کمی در ظاهر ماشین نسبت به ۴۰۵ معمولی زیباتر و مدرن تر شده است و براساس متقاضیان این اتومبیل پژو ۴۰۵ SLX توانسته در بخش طراحی بیرونی نسبت به اتومبیل های هم رده خود موفق باشد و این برگ برنده برای یک اتومبیل پرطرفدار است.


مهم‌ترین تفاوت  پژو ۴۰۵ اس ال ایکس در بخش تجهیزات و امکانات آن دیده می‌شود. پژو ۴۰۵ از سطح تجهیزات معمولی مانند پنجره‌های برقی جلو، دو کیسه هوا، ترمز ABS، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه برقی، سیستم تهویه مطبوع و فرمان هیدرولیک بهره می‌برد اما پژو پارس LX از امکانات کامل‌تری شامل شیشه‌های برقی جلو و عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، آینه بغل برقی راهنما‌دار و جمع‌شونده اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، سنسور دنده عقب، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی، آنتن اکتیو، پشتی صندلی برقی و دماسنج برخوردار است.
در بررسی تخصصی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس می توان گفت که این ماشین ۴۰۵ از پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپ TU5 پژو ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده می‌کند. این پیشرانه، قدرت ۱۰۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر را در خود را دارد. این موتور TU5 با توجه به گشتاور پایین‌تر نسبت به پیشرانه XU7، نبود هماهنگی درخور با گیربکس و وزن سنگین خودروها، کمی ضعیف به نظر می‌رسد اما از سوی دیگر، مصرف سوخت کم و نبود مشکلات واشر سرسیلندر موتورهای قدیمی XU7 از امتیازات پیشرانه TU5 می باشد.
مشخصات فنی پژو ۴۰۵  SLX : موتور نرم و کم صدای “پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ” ۴ سیلندر بوده و با حجم ۱۶۰۰ سی سی، ترکیبی از قدرت و کشش مناسب را با مصرف سوخت کم و آلایندگی پایین در اختیار مشتریان قرار می دهد.