خرید ماشین

خرید ماشین داخلی و خارجی

خرید ماشین

خرید ماشین داخلی و خارجی

خودرو پژو ۴۰۵ GL دنده ای سال ۱۳۹۵


یکی از موفق‌ترین ماشین های کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به‌عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت، اتومبیل پژو ۴۰۵ است.
 این خودرو 405 جزو ماشین های خانوادگی سدان بزرگ است که در کشور به محض عرضه طرفدارانش را جذب کرد و توانست دربه عنوان اتومبیلی ماندگار دربین خانواده های ایرانی جا باز کند.
 اتومبیل پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۷ که برای نخستین بار در اروپا تولید و به عنوان اتومبیل برتر اروپا انتخاب شد در سال ۱۳۶۹ توسط رئیس جمهور وقت خط تولید این ماشین در ایران افتتاح شد اما این اتومبیل نیاز داشت که قطعات وارداتی حذف و تولید آنها داخلی شود و در بازبینی های صورت گرفته نیاز بود که در تولید پژو ۴۰۵ بایستی ۳۵ قطعه به‌کلی تعویض شود بعلاوه ، ۸۴ قطعهٔ کاملاً جدید شامل ۱۷ قطعه مربوط به بدنه و ۶۷ قطعهٔ تزئیناتی، طراحی و ساخته می‌شد، و این شالوده فعالیت سخت و پرتلاش طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.
پژو ۴۰۵ جدید در سه مدل GL و GLX و SLX و به‌طور محدود GLi به بازار ایران ارائه شده و یکی از مقرون به صرفه ترین ماشین مونتاژ شده در ایران خودرو است که اکنون در پایین ترین سطح کیفی ممکن تولید می‌شود.
در بخش داده های فنیِ خودرو پژو ۴۰۵ GL دنده ای سال ۱۳۹۵ با موتور Xu7jpL3: حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه است و درباره موتور این ماشین می توان این ایراد را گرفت که مصرف بالایی برای یک خودروی شهری(۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) دارد .
عیب دیگری که می توان به پژو ۴۰۵ gl  گرفت در طراحی بدنه، صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیرها می باشد که در اتومبیل پژو ۴۰۵ جی ال ایکس این موارد رفع شد. به خاطر معایب دیگری اعم از آتش گرفتن خودرو و شایعاتی مبنی بر این موضوع طرفداران این خودرور اعتراض کردند و در نتیجه تولید این ماشین در سال ۱۳۹۵ متوقف شد اما به خاطر داشتن طرفداران بیشتر ماشین ۴۰۵ gl  ایران خودرو تصمیم گرفت انواع دیگری از ماشین های پژو را شامل پژو RD و پژو پارس را برپایه اتومبیل ۴۰۵ gl تولید کند.

خودرو پژو ۴۰۵ GLI دنده ای سال ۱۳۹۵



خودرو پژو ۴۰۵ GLI دنده ای سال ۱۳۹۵ با داشتن ویژگی های خوب از لحاظ امکانات رفاهی و راحتی به خودرویی بدون رقیب تبدیل شده است. بطوریکه می توان گفت این ماشین سه دهه است که مهمان خیابان ها و جاده های کشور می باشد و بی اغراق در ظاهر به اتومبیلی زیبا با ظاهری مناسب در بین خودروهای هم رده خود جولان می دهد. این خودرو بر پلت فرم پژو ۴۰۵ است اما با پژو ۴۰۵ کمی متفاوت می باشد.

خودرو پژو ۴۰۵ GLI دنده ای سال ۱۳۹۵ یک اتومبیلی خانوادگی در بین ماشین های سدان بزرگ است که از بدو ورود به کشور طرفداران خود را جذب کرده است.
خودرو پژو ۴۰۵ GLI دنده ای سال ۱۳۹۵ ماشینی که با حجم پیشرانه ۱۷۶۱سی سی و ۹۷ اسب بخار با موتور نرم و کم صدای ۴ سیلندری می باشد.
قفل مرکزی در خودروی پژو ۴۰۵‌ مدل GLI  فاقد گیرنده و فرستنده نوری عمل  می نماید.
پژو ۴۰۵‌ مدل GLI از صداگیر زیر در موتور و فرم‌نگهدارنده ابزارهای داخل چرخ زاپاس برخوردار نمی باشد. رنگ بدنه در پژو در GLI به رنگ سالید می باشد که رنگی سفارشی است.
این اتومبیل در مقایسه با پژو ۴۰۵ با افت کیفیت و کاهش امکاناتی همچون شیشه های بالابر برقی و ریموت قفل مرکزی روبه رو شده است.

اعلام طرح تولید موتورهای ملی کم مصرف

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های صادرات خودرو از کشورمان، نبود گیربکس اتوماتیک و همچنین موتورهایی با حجم پایین است و قابلیت‌هایی که این موتور دارد، استفاده از آن در خودروهای هیبریدی است.


به گزارش اخبار خودرو ، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های صادرات خودرو از کشورمان، نبود گیربکس اتوماتیک و همچنین موتورهایی با حجم پایین است. موتور خودروهای ایرانی غالبا حجم ۱۷۰۰ سی‌سی دارند و این مساله در صادرات کشورمان تاثیرگذار است چرا‌که بیشتر کشورها مالیات و عوارض بسیاری بر موتورهایی با حجم مصرف بالاتر از ۱۵۰۰ سی‌سی دریافت می‌کنند.


همچنین کشورهای مختلف با افزایش استانداردها و در جهت جلوگیری از افزایش مصرف سوخت، مالیات بسیاری بر خودروهایی با سوخت بالاتر از ۵لیتر وضع کرده‌اند.


مسائل این‌چنینی باعث می‌شود مصرف‌کننده خارجی با وجود ارزان‌تر بودن خودروهای ایرانی نسبت به خودروهای سایر کشورها، از خرید آن اجتناب کند. یکی از برنامه‌هایی که شرکت‌های خودروساز در راستای افزایش میزان صادرات خود طی سال‌های گذشته در پیش گرفته‌اند، استفاده از موتورهایی با حجم پایین و همچنین بهره‌گیری از گیربکس‌های اتومات است.


در این راستا به نظر می‌رسد با عرضه خودروهایی همچون کوییک و ساینا اتومات در بازارهای بین‌المللی، صادرات خودرو از کشورمان بیش از گذشته باشد و به تبع آن صادرات قطعه نیز افزایش پیدا کند. افزایش صادرات موجب ارزآوری و افزایش سود خودروسازان داخلی خواهد شد و باعث می‌شود این شرکت‌ها با فراغ بال در زمینه توسعه محصولات خود گام بردارند.


میرسهیل به نقش پر‌رنگ این موتورها در افزایش صادرات خودرو از کشورمان اشاره می‌کند و تولید این موتورها را سبب ایجاد جهش سه‌دهه‌ای در فناوری تولید موتور در کشورمان می‌داند.


سایپا قرار است روی چه خودروهایی از این موتور استفاده کند؟ 

قرارداد به این صورت بوده که روی دو پلت‌فرم‌ از سایپا قرار بگیرد اما صحبت‌هایی درباره پلت‌فرم سوم هم شده است. یکی از این پلت‌فرم‌ها، SP است که جدید بوده و در حال توسعه است. همچنین روی پلت‌فرم x200 یا خودروی تیبا هم این موتور سوار خواهد شد. اولین مشتریان این موتورهای سه سیلندر شرکت سایپا بوده که قرار است روی محصولات مختلف خود، این موتورها را قرار بدهد. البته باید اضافه کنم این موتور چند مشتری دیگر هم در خارج از کشور دارد اما در حال حاضر سایپا مشتری اصلی این موتورهاست که قرار شده سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه موتور برای محصولاتش استفاده کند.


به‌طور کلی این موتور روی چه نوع خودروهایی قرار می‌گیرد؟ 

این موتور روی همه خودروهای ۷۵ تا ۱۶۰ اسب‌بخاری قرار می‌گیرد. یعنی روی کلیه خودروهای کلاس A.B.C سوار خواهد شد.


شرکت‌ شما چه برنامه‌هایی برای آینده دارد؟

برنامه داریم در کوتاه‌ترین زمان به تیراژ اسمی ۲۵۰ هزار دستگاه موتور برسیم. همچنین امیدواریم بعد از این، موتورهای دیگر را هم وارد بازار کنیم. برنامه دیگر ما ورود گیربکس‌‌های جدید به بازار خواهد بود. می‌خواهیم به‌عنوان یک تامین‌کننده تیر-وان پاورترین در بحث قوای محرکه وگیربکس شناخته شویم.


پیش‌بینی شما از آینده بازار ایران چیست؟

ارقام و اعدادی که برای سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده، کاملا مشخص است. از ۳ میلیون دستگاه خودرویی که باید تولید شوند، ۲ میلیون دستگاه آن برای مصرف داخلی در نظر گرفته شده است. با توجه به استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی که در این زمینه وجود دارد ما هیچ گزینه‌ای برای تولید خودروهای با آلایندگی پایین نداریم و ۲۵۰ هزار دستگاه موتوری که قرار است تولید کنیم، تنها ۱۰ درصد بازار خواهد بود. جا دارد که ما بیشتر از این‌ها کار کنیم و این ۲ میلیون دستگاه خودرویی که قرار است در کشور تولید شوند با آلایندگی کمتری همراه باشند. باید روند تولید خودروهایی که آلایندگی بالایی دارند، اصلاح شود.

خودرو پژو GLX 405 دنده ای سال ۱۳۹۵




ماشین پژو 405 که در سال 1988 به عنوان بهترین اتومبیل در اروپا شهرت یافته بود و در سال 1369 نخستین اتومبیل از خانواده ماشین پژو 405 جی ال ایکس  توسط ایران خودرو با حذف قطعات ماشین پژو و بومی سازی این خودرو در کشور تولید شد.

خودرو ۴۰۵ جی ال ایکس در دو مدل GL , GLX به بازار اتومبیل ارائه شده است. فضای درخور به کار برده شده در بین ماشین های هم رده خود و فاصله زیاد دو اکسل جلو و عقب و فاصله زیاد ثبات چرخ های جلو و عقب از هم باعث شده که یک اتومبیل درخور و آرام را برای مسافرت های با مسافت زیاد و همچنین آرامش و اطمینان خاطر را برای مسافران باشد.


مشخصات فنی پژو ۴۰۵ جی ال ایکس


در خودرو پژو GLX 405 دنده ای سال ۱۳۹۵ فاصله دو محور عقب و جلو از هم ۲۶۶۹ میلیمتر بوده که مثل همه مدل های اتومبیل پژو ۴۰۵ از حد متوسط هم رده خود جلوتر می باشد. محور چرخ در بررسی پژو ۴۰۵ مجهز به بازوهای عرضی و فنرهای مارپیچ مجهز به فنر لول و کمک فنر ضد چرخش به کمک فنرهای دو جهته است.

موتور نرم و کم صدای این خودرو ۴ سیلندر بوده و با حجم ۱۸۰۰ سی سی، تلفیقی از قدرت و کشش مناسب را به همراه مصرف سوخت کم و آلایندگی پایین در اختیار قرار می دهد. پژو ۴۰۵ جی ال ایکس از امکانات فنی و رفاهی روز دنیا مثل موتور انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی استفاده می کند که همه این امکانات باعث شده که اتومبیل موفقیت های زیادی را در میان طرفداران ماشین بدست آورد.

ماشین پژو ۴۰۵ GLX  در ابتدای عرضه‌ خود در کنار مدل GL از یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری با کد XU5 2C استفاده می‌کرد که از سری پیشرانه‌های PSA XU بود و در مدل‌های دیگری مثل پژو ۳۰۹ و سیتروئن BX هم به کار می‌رفت.اما بعدها ایران خودرو از پیشرانه های ۱.۹ لیتری قدرتمندتر XU9 2C بر روی خودروها بهره برد که بر روی دو مدل  GL و GLX قرار داد.

در حال حاضر از پیشرانه‌ی L3 که پژو ۴۰۵ GLX از آن استفاده می کند، که توانایی تولید حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد.

خودرو پژو Pars ELX دنده ای سال ۱۳۹۵



فروش پژو پارس ELX


خودرو پژو پارس ELX دنده ای سال ۱۳۹۵

درباره اتومبیل پژو پارس همین قدر بگوییم که بعد از عرضه مدل معمولی ماشین جدید با نام ELX وارد عرضه رقابت شد و با پیشرانه ۱۶ سوپاپ ۱.۸ لیتری سیتروئن زانتیا نیز در آن به عنوان خودروی لوکس و با قیمت تمام شده خوب و امکانات رفاهی بالا در بین مردم جا باز کرد و قلب تپنده اتومبیل های روز ایران شد، اما این برای یک ماشین بنام کافی نبود؛ بنابراین ایران خودرو تصمیم گرفت پژو پارس را جانی دوباره بخشد و آن را از پیشرانه قرضی زانتیا در آورد و با موتور ۲۰۰۰ که حجم واقعی این موتور ۱۹۰۵ سی سی بود که از نظر استانداردهای جهانی پیشرانه ۱.۹ لیتری مشهور است که آن را به هواداران اتومبیل پژو پارس عرضه کرد.


فروش پرشیا ELX

مشخصات فنی پرشیا : پژو پرشیا ای ال ایکس با کمی تغییرات در داشبورد و نمای داخلی توانست از پدرخوانده خود خودروی پژو ۴۰۵ جلو بزند و با موتور جدید XUM با قدرت ۵ اسب بخار کم شده و شتاب ۲ ثانیه خود را بالا ببرد اما مصرف بنزینش نیم لیتر افزایش یافته بود.

مدل دوگانه سوز پژو پرشیا با پیشرانه  ۱۹۰۵ سی‌سی با کد XUM  که همان ۱.۸ لیتریXU7  روانه بازار خودرو شده است که می تواند در مدت زمان ۱۱.۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر توان تولیدی آن به رقم ۱۰۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز به رقم ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه رسیده است.

پژو پارس ELX ، از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی مواردی نظیر سیستم ترمز ضدقفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با درگاه USB و هندزفری بلوتوث و دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سنسور دنده عقب، دربازکن در صندوق از داخل، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده‌ی خودکار و شیشه‌بالابرهای برقی را به مشتری عرضه می‌کند.